x تبلیغات
approom

انتخاب رنگ‌ برای طراحی اپلیکیشن موبایل

 هر ساله روند جدیدی در طراحی اپلیکیشن موبایل معرفی می شود و به همین دلیل است که معمولاً در بین اپلیکیشن هایی که همزمان عرضه می شوند، شاهد طرح های رنگی یکسانی هستیم. اما همچنان بهترین راه برای انتخاب رنگ در طراحی اپلیکیشن پیروی از قوانینی است که در درازمدت با مشکلات پس از اجرا مواجه نشوند. زیرا که این موضوع در صنعت طراحی اپلیکیشن از اهمیت بالایی برخوردار است.

1. رنگ ها را بر اساس احساسات انتخاب کنید

 

ما رنگ های خاصی را با احساسات خاصی مرتبط می کنیم. برای اکثر مردم، رنگ آبی با اعتماد، امنیت و قابلیت اطمینان مطابقت دارد. قرمز با سرعت، انرژی و فوریت همراه است. نارنجی نشانه سرگرمی و عمل است، در حالی که زرد در خوشبینانه ترین حالت توجه را به خود جلب می کند. رنگ سیاه نشان دهنده طراحی با تکنولوژی بالا و روشن است، در حالی که رنگ صورتی رنگ های دخترانه در نظر گرفته می شود. در نهایت رنگ سبز به معنای ثروت است. اما به یاد داشته باشید که تداعی رنگ ها فرهنگی هستند. به همین دلیل است که شناخت مخاطب با انتخاب رنگ برای طراحی اپلیکیشن موبایل بسیار مهم است.

2. در مورد رنگ های مورد استفاده رقبا در فروشگاه های اپلیکیشن تحقیق کنید

 

انتخاب رنگ برای طراحی اپلیکیشن موبایل فقط مربوط به نماد برنامه نیست. با این حال، بررسی نماد برنامه در فروشگاه App یا Google Play به شما یک نقطه شروع محکم برای درک آنچه برای شما مهم است (و بالعکس) می دهد. هدف شما این است که قابل تشخیص باشید، حتی اگر مجبور باشید به یک پالت رنگ آزمایش شده و واقعی پایبند باشید. راه های مختلفی برای فراتر رفتن از ایده های طراحی اپلیکیشن دژاوو وجود دارد. یکی این است که رنگ بندی را برای بیننده آسان کنید. به عنوان مثال، به رنگ هایی با جزئیات نورومورفیک بُعد اضافه کنید.

۳.پیروی از قانون طراحی C-3

 

قانون طراحی ۳-C شامل Consistency (ثبات)، Clarity (وضوح) و Content (محتوا) می‌شود. پس هنگام انتخاب رنگ‌ها، به یاد داشته باشید که از آنها در محتوا و عملکردها استفاده کنید. به طرح‌های رنگی در دیزاین رابط‌های بصری به همراه طراحی تعاملی، طراحی سیستم و طراحی خدمات فکر کنید. الگوهای رنگی انتخاب شده را در رفتار و جریان کاربر بگنجانید. همچنین تعامل عناصر رابط و نحوه عملکرد برنامه در برند تجاری، محصول و سیستم وب سایت را در نظر بگیرید.

4. با اصول اولیه شروع کنید

 

به یاد داشته باشید که تمام سلسله مراتب رابط کاربری به رنگ های اولیه و ثانویه، سطح و پس زمینه بستگی دارد و به انتخاب رنگ شما مربوط می شود. بنابراین از رنگ ها برای ایجاد سلسله مراتب بصری از عناصر با کنتراست و تداوم بالا استفاده کنید. ساختار و مسیرهای ناوبری ایجاد کنید. اگر به موفقیت آن شک دارید، سعی کنید رنگ ها را برای طراحی اپلیکیشن موبایل به سمت مینیمالیسم انتخاب کنید. تنوع استفاده از رنگ های هایلایت را برای عملکردهای مختلف حفظ کنید. مزایای ابزارهای طراحی اپلیکیشن موبایل که امروزه در دسترس است به طراحان این امکان را می دهد تا قوانین اساسی را با کمی خلاقیت ترکیب کرده و ایده های جدیدی ارائه دهند.

جمع بندی

 

طراحی اپلیکیشن و رنگ مناسب تاثیر زیادی در کارایی آن دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چه مواردی قیمت طراحی اپلیکیشن را تحت تأثیر قرار می دهد؟

 برآورد هزینه طراحی اپلیکیشن به عوامل مختلف و تعداد ساعات کاری بستگی دارد. هزینه طراحی یک اپلیکیشن به تعدادی از عوامل ضروری برای موفقیت اپلیکیشن بستگی دارد، از جمله مفهوم طراحی، نوع و پیچیدگی محصول و پشتیبانی پس از انتشار.بسته به نیاز پروژه، تعداد تیم طراحی ممکن است افزایش یابد. تیم طراحی متشکل از یک مدیر پروژه، یک طراح UI/UX، حداقل دو برنامه نویس و یک مهندس تضمین کیفیت است. اگر برنامه برای توسعه محتوای برنامه به زیرساخت نیاز دارد، یک توسعه دهنده محتوا نیز باید به تیم ملحق شود.

 

عوامل تاثیرگذار بر تعرفه طراحی اپلیکیشن

پیچیدگی فنی

  • تعداد دستگاه ها و سیستم عامل
  • طرح های سفارشی و انیمیشن ها
  • پیچیدگی فنی

    میلیون ها ویژگی وجود دارد که پیچیدگی فنی را به پروژه اضافه می کند. برخی از رایج ترین ویژگی ها عبارتند از: ادغام شخص ثالث (به عنوان مثال، برای پیاده سازی ویژگی های پرداخت، می توانیم خدماتی مانند Stripe یا Braintree را ادغام کنیم. افزودن قابلیت های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی به یک برنامه را می توان با فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و موارد دیگر انجام داد. API های شبکه های اجتماعی)، توسعه کنترل پنل (ابزار بسیار مفیدی که برنامه های کاربردی را در دسترس قرار می دهد، مدیریت کاربران و محتوا، مشاهده آمار و غیره)، خریدهای درون برنامه ای (انواع مختلفی از خریدهای درون برنامه ای مانند خرید وجود دارد. کالاهای مجازی با ویژگی های اضافی) و استفاده از اجزای سخت افزاری (پیدا کردن رویکرد مناسب برای هر دستگاه و بررسی نحوه ارتباط اجزای سخت افزاری مختلف با نرم افزار، هزینه توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل را افزایش می دهد).

    تعداد دستگاه ها و سیستم عامل

    هنگامی که یک اپلیکیشن iOS ساخته می شود، باید پس از هربار آپدیت، اپلیکیشن به روز رسانی شود و سازگار با نسخه های جدید عرضه شود.

    اما برای اپلیکیشن های آندروید طراحی اپلیکیشن متنوع تر است و سه عامل بر هزینه طراحی اپلیکیشن اندروید تاثیر می گذارند:

    چه تعداد دستگاه و سیستم عاملی را پشتیبانی کند. هرچه تعداد دستگاه های مورد پشتیبانی اپلیکیشن بیشتر باشد، به دلیل زمان صرف شده برای تطبیق اپلیکیشن روی اندازه های مختلف صفحه نمایش، مشخصات سخت افزاری و تست برنامه، قیمت طراحی اپلیکیشن نیز بیشتر خواهد شد.
    دستگاه های خاص برای یک بازار مشخص با توجه به تقسیم بازار اندروید ممکن است هزینه ساخت اپلیکیشن اندروید از قیمت ساخت اپلیکیشن iOS فراتر رود.

    طرح های سفارشی و انیمیشن ها

    رابط کاربری سفارشی برای پیاده سازی بسیار پیچیده است، بنابراین هزینه بالاتر از قیمت طراحی با اجزای استاندارد خواهد بود. شما می توانید برای پایین تربردن هزینه طراحی طرح ها و انیمیشن های استاندارد را انتخاب کنید.

    با توجه به نکاتی که مطرح می شود، می توان ساخت یک اپلیکیشن را قیمت گذاری کرد. بسیاری از شرکت های ساخت اپلیکیشن برای اپلیکیشن ها با کاربری مختلف مبالغ متفاوتی هم می گیرند.

 

5 آیتم مهم اصول طراحی اپلیکیشن موبایل که باید بدانید

 اصول طراحی اپلیکیشن موبایل چیست؟

یک کارفرما باید چه سوالاتی در مورد نرم افزار موبایل بداند تا بتواند پروژه طراحی اپلیکیشن را با موفقیت انجام دهد؟
 
در واقع ظاهر اپلیکیشن و چیدمان گزینه های آن اولین و موثرترین کار از نظر کاربران برای استفاده مجدد یا عدم استفاده از آن است. بنابراین بسیار مهم است که طراحی اپلیکیشن متناسب با نیازهای کاربر و اهداف کارفرما باشد. در غیر این صورت منبع مالی کارفرما هزینه می شود و نیاز استفاده کنندگان برآورده نمی شود.
 

اصل اول طراحی اپلیکیشن موبایل: سهولت در استفاده از نرم افزار

یکی از راه‌های اثبات شایستگی، کوتاه کردن مسیر کاربر برای رسیدن به هدف است.

معمولا وقتی شخصی نرم افزاری را دانلود می کند، می خواهد از آن برای انجام یک کار خاص استفاده کند. موثرترین راه برای نگه داشتن کاربر در اپلیکیشن موبایل، آسان کردن استفاده از آن است.
 
 پیچیدگی برنامه سه اثر منفی اصلی دارد:
 
1. خروج کاربر از برنامه
 
2. بازگشت به نرم افزار ناموفق بود
 
3. ایجاد تفکر منفی در مخاطب
 
افراد از نرم افزار برای به دست آوردن اطلاعات خاص، انجام یک عمل یا مصرف نوعی محتوا استفاده می کنند. عدم استفاده آسان از اپلیکیشن باعث می شود کاربر به سرعت از اپلیکیشن خارج شود و دفعه بعد به محض یادآوری تجربه ناخوشایند قبلی، استفاده از نرم افزار را متوقف کند.
 
یکی از ساده ترین راه ها برای استفاده از نرم افزار این است که کارهای بزرگ را به مراحل آسان و کوچکتر تقسیم کنید. چرا؟
 
 بار شناختی دلیل منطقی این مشکل است. بار شناختی به میزان تلاش ذهن فرد برای پردازش اطلاعات اشاره دارد. بر اساس نظریه بار شناختی، مشکل در درک و پردازش اطلاعات در مغز انسان منجر به بی میلی به ادامه کار می شود.کاهش بار شناختی یکی از اقدامات مهم برای رعایت اصول طراحی اپلیکیشن موبایل است.

اصل دوم طراحی اپلیکیشن موبایل: از الگوهای رایج و قابل پیش بینی استفاده کنید

مردم به الگوهای طراحی اپلیکیشن که هر روز استفاده می کنند عادت کرده اند. استفاده از این روش ها برای جابه جایی بین گزینه های نرم افزاری برای افراد آسان است و ملکه ذهن آنها شده است. به عنوان مثال، کاربر انتظار دارد با کشیدن انگشت به چپ و راست بین تصاویر حرکت کند. بهترین ایده این است که برنامه های پر ترافیک مانند دیجی کالا و اسنپ را بررسی کنید.
 

اصل سوم طراحی اپلیکیشن موبایل: اعمال قانون 3 کلیک

این قانون در ایجاد عمق مناسب از گزینه های مختلف یک اپلیکیشن موبایل استفاده می شود و به ما می گوید که کاربر باید بتواند در کمتر از سه کلیک به هر قسمت از اپلیکیشن شما دسترسی داشته باشد.این رویه در بهینه سازی وب سایت ها نیز رعایت می شود. چیدمان گزینه ها در منوی کشویی نرم افزار می تواند به این هدف دست یابد. به این ترتیب کاربر به راحتی می تواند یک نقشه ذهنی از آنچه در نرم افزار شما اتفاق می افتد داشته باشد.
 
استفاده از قانون سه کلیک در واقع یک راه حل برای جلوگیری از خستگی کاربر قبل از رسیدن به محتوای مورد نظر است.
 

اصل چهارم طراحی اپلیکیشن موبایل: استفاده صحیح از نمادها

همه کاربران می دانند که با کلیک روی x برنامه بسته میشود. بهره گیری از نماد های رایجی که چشم کاربر به قدر کافی با آنها آشناست از دیگر اصول طراحی اپلیکیشن موبایل میباشد. تغییرات خلاقانه در محیط اپلیکیشن میتواند نتایج مثبت زیادی به همراه داشته باشد ولی بهتر است ظاهر نماد ها را تغییر ندهید تا مخاطب دچار سر در گمی نشود. 
 

اصل پنجم طراحی اپلیکیشن موبایل: به حداقل رساندن نیاز به تایپ و وارد کردن اطلاعات

 
از آنجایی که کاربر نرم افزار شما را به عنوان یک راه حل می بیند و برنامه را با تمرکز بر حل یک مشکل خاص نصب و باز می کند، درخواست ثبت اطلاعات شخصی یا ایجاد حساب کاربری در ابتدای ورود می تواند آزاردهنده باشد.
 
 استفاده از روش هایی مانند ارائه چند گزینه به جای درخواست ورودی در فرم ها و عدم درخواست اطلاعات غیر ضروری از کاربر می تواند راه حلی برای این مشکل باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اپلیکیشن چیست و مراحل طراحی اپ

 در دنیای امروز و پس از انقلاب تکنولوژی، کلمه واژه اپلیکیشن (application) که به اختصار app نامیده می شود، به عنوان یکی از رایج ترین واژه ها، نقش ویژه ای در گفتگوهای روزمره ما پیدا کرده است.

این توسعه اپلیکیشن در همه زمینه ها چه معنایی برای ما دارد؟ درست است، بازارکار خوب!

 

اپلیکیشن چیست؟

اپلیکیشن در دنیای دیجیتال به معنای نرم افزار یا ابزاری است که ما می‌توانیم آن را بر روی سیستم هوشمند خود (کامپیوتر، تلفن همراه، تبلت و …) نصب کرده و از آن برای انجام و یا سهولت در انجام برخی کارها و وظایف خود استفاده می کنیم.

اپلیکیشن ها به طور کلی به چند دسته بسیار مهم تقسیم می‌شوند:
برنامه های آب و هوا، آشپزی و رستوران، آموزشی، ارتباطی، امور مالی، پزشکی، تناسب اندام، خرید، رفت و آمد، سبک زندگی، سفر، شبکه های اجتماعی، شخصی سازی، عکاسی و ویدئو، کتاب ها و مطبوعات، کودک، مذهبی، موسیقی و ورزشی و …

 

وظیفه اصلی اپلیکیشن ها چیست؟

اپلیکیشن ها برای آنکه بتوانند نیازهای ما را رفع کنند ساخته می شوند، در واقع وظیفه اصلی این برنامه ها استفاده از منابع سخت افزاری برای پیشبرد و ارائه اهداف نرم افزاری در جهت سهولت انجام یک کار است.

به طور خلاصه:
برنامه نویس های اپلیکیشن برای ایجاد نیاز یا پاسخ به یک نیاز، با ترکیب منابع سخت افزاری و نرم افزاری، اپلیکیشن های متنوع و خلاقانه ای تولید و آن را ارائه می‌کنند و در ازای آن مبلغی قابل توجه به دست می‌آورند.

طراحی اپلیکیشن و مراحل آن چیست؟

به صورت کلی به تمام گام هایی که برای کدنویسی، طراحی گرافیکی، تست و نسخه برداری از یک برنامه انجام می‌شود، طراحی اپلیکیشن می‌گویند. این طراحی به صورت کلی کاری بسیار تخصصی و گاهی اوقات دشوار است، مخصوصا اگر قرار باشد برای سیستم عامل های مختلف ارائه گردد.

 
 

 

هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل

 عوامل مختلفی در تعیین هزینه طراحی و ساخت اپلیکیشن های اندروید و iOS موثر است که مهم ترین آن ها نوع پلتفرم است. در ایران طراحی و توسعه اپلیکیشن اندروید دارای رنج قیمتی متنوعی است و از 1 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان متغیر است. حتی در بین آنها شرکت هایی هستند که با قیمتی در حدود 500 هزار تومان یا به صورت رایگان اپلیکیشن طراحی می کنند. البته این قیمت ها بیشتر مربوط به فریلنسرها است و اپلیکیشن هایی که از این طریق تولید می شوند در واقع بیشتر یک نسخه وب و شبیه به نسخه ریسپانسیو سایت شما هستند.

 
ممکن است تعجب کنید که چرا برخی از طراحان با ساخت اپلیکیشن به صورت رایگان موافقت می کنند. در پاسخ به این سوال باید گفت که به دلیل استفاده از تبلیغات در این اپلیکیشن ها معمولا به صورت رایگان ارائه می شوند. البته در بیشتر موارد در این اپلیکیشن ها تبلیغات متنی نمی بینید و معمولاً تبلیغات به صورت پوش نوتیفیکیشن هستند.
طراحی اپلیکیشن ارزان یا گران؟
افراد زیادی هستند که به دنبال طراحی اپلیکیشن ارزان هستند و برای این منظور پروژه های خود را به سایت های فریلنسری می سپارند. سایت های فریلنسر یک عیب بزرگ دارند، عیب آن این است که اکثر فریلنسرهای برنامه نویسی بی تجربه و دانشجو هستند. بنابراین قادر به طراحی اپلیکیشن های پیچیده نیستند و یا در صورت تولید چنین اپلیکیشن هایی معمولا مشکلات فنی زیادی دارند.
 
از طرفی مهم ترین عیب فریلنسرها این است که هیچ مسئولیتی در قبال اپلیکیشنی که ایجاد می کنند ندارند و پس از تحویل آن به شما در صورت بروز مشکل فنی یا بخواهید تغییراتی در آن ایجاد کنید با آن مواجه خواهید شد. مشکلات و فریلنسر مسئول است. او علاقه ای به این موضوع ندارد.
 
عوامل موثر بر هزینه توسعه اپلیکیشن
بسیاری از موارد مربوط به هزینه طراحی اپلیکیشن در فرآیند سیستمی ایجاد اپلیکیشن موثر خواهد بود. ابتدا باید پلتفرم را در نظر بگیرید. نحوه هزینه طراحی اپلیکیشن اندروید در مقایسه با iOS اپل متفاوت خواهد بود. همچنین فناوری مورد استفاده برای توسعه آن مانند Native و Multiplatform نیز برای ساخت و توسعه برنامه مقرون به صرفه است.
 
نکته دیگر مربوط به سفارشی سازی و انیمیشن های خاص در طراحی و توسعه اپلیکیشن است. در این زمینه می توان به مبحث طراحی های UI و UX اشاره کرد که بسته به نوع کسب و کار حرفه ای شما و درخواست هایی که برای سفارشی سازی جذاب و کامل خواهید داشت ممکن است هزینه های بیشتری را به همراه داشته باشد. ظاهر اپلیکیشن و انیمیشن های استفاده شده در این راستا تاثیر مستقیمی بر تجربه کاربری در هنگام استفاده از اپلیکیشن خواهد داشت.
 
نکته دیگری که باید به آن توجه ویژه داشت مربوط به ویژگی ها و شاخص های خاص یک اپلیکیشن است. این کیس دارای تنوع بسیار گسترده ای است و با توجه به نیاز کارفرما می تواند امکانات رفاهی بیشتری را شامل شود.ویژگی ها و گزینه های اضافی آن نقش بسیار حساس و حساسی در قیمت طرح های ویژه اپلیکیشن موبایل درخواستی برای شما خواهد داشت.
 
ویژگی های تعیین کننده تعرفه طراحی اپلیکیشن
 
قابلیت بکارگیری دوربین موبایل و دسترسی به گالری
قابلیت استفاده از GPS موبایل و مسیریابی توسط آن
قابلیت متصل شدن به wifi و انتقال داده ها در اینترنت
قابلیت ارسال پیامک جهت احراز شخصیت افراد
استفاده از سنسور های گوشی همانند شتاب سنج و ژیروسکوپ
ذخیره کردن اطلاعات در حافظه تلفن همراه و پایگاه داده داخلی آن
قابلیت بکارگیری از دو یا چند زبان مختلف برای اپ
امکان چت آنلاین کاربران در طراحی اپ
قابلیت امتیاز دهی به بخش های مختلف
قابلیت از امکان پرداخت درون برنامه ای
امکان گشت و گذار در صفحات وب بدون خارج شدن از برنامه
ویژگی ثبت نام برای کاربران و ایجاد حساب کاربری اختصاصی
پنل مدیریت حرفه ای و کاربردی برای اپلیکیشن
قابلیت دسته بندی بخش های مختلف به صورت پیشرفته برای اپلیکیشن فروشگاهی
قابلیت انجام محاسبات سنگین و مختلف برای اپلیکیشن حسابداری
طراحی وب سایت اختصاصی به همراه ساخت اپ
انتشار اپ در Google Play و App Store به وسیله شرکت
 

 

 

 

مزایای ساخت اپلیکیشن موبایل برای کسب و کارتان در یک نگاه

 سبقت گرفتن از رقبا:

با قرار دادن کسب و کار خود بر روی تلفن همراه مشتری، از رقبای خود متمایز می شوید و این می تواند یکی از مهمترین مزایای ایجاد اپلیکیشن باشد.
 
ارتباط مستمر با مشتری:
اپلیکیشن کسب و کار شما همیشه نام شما را به مشتری یادآوری می کند.
 
کاهش چشمگیر هزینه های تبلیغات:
هزینه تبلیغات و چاپ کاتالوگ حذف شده و کاتالوگ دیجیتال شما بر روی تلفن همراه مشتری قرار می گیرد.
 
تصویر برند خود را بهبود بخشید:
یک برنامه اختصاصی برای کسب و کار شما نشان می دهد که مناسب است و برای مشتریان امروزی جذاب است.
 
به روز رسانی:
مشتریان می توانند لیست به روز محصولات و خدمات شما را در هر زمان مشاهده کنند و از آخرین اخبار شما مطلع شوند.
 
 
افزایش فروش:
 اپلیکیشن کسب و کار مشتریان شما را به سفیران تجاری شما تبدیل می کند. از دیگر مزایای اپلیکیشن های تجاری می توان به امکان ارتباط دو طرفه بین کاربر و اپلیکیشن و همچنین ردیابی نتایج رفتار کاربر با اپلیکیشن اشاره کرد. یکی دیگر از رازهای بزرگ در مورد اپلیکیشن های موبایل این است که درهای فروش را باز می کنند. یک اپلیکیشن موبایل می‌تواند موتوری باشد که برای کسب‌وکارهای آجر و ملات، مانند رضایت بیشتر مشتری و آگاهی بیشتر از محصول، سودمند باشد. شما می توانید با طراحی اپلیکیشنی خاص در زمینه کاری خود، محصولات و خدمات خود را با کاربران به اشتراک بگذارید تا این خدمات همواره در دسترس کاربران شما باشد. در حالی که داشتن وب سایت برای صاحبان مشاغل ضروری است، هیچ چیز نمی تواند نیاز به یک برنامه تلفن همراه را برطرف کند.
 
اپلیکیشن ها به عنوان ابزار تبلیغاتی
وب سایت یک ابزار حیاتی برای تبلیغ محصولات و خدمات شما است، ولی از سوی دیگر تعداد افرادی که از موبایل استفاده می کنند نیز هر روزه در حال افزایش است و اکثر آنها از طریق گوشی های هوشمند و سایر ابزارها به اینترنت دسترسی دارند. امروزه اغلب امور روزمره مانند تجارت و بازرگانی و یا پرداخت ها توسط موبایل ها انجام می گردد و به نظر می رسد که در آینده بسیاری از کارهای محاسباتی نیز توسط آنها انجام پذیرد.
 
 
وب سایت های موبایل پسند
برای شرکت هایی که هنوز علاقه چندانی به ساخت اپلیکیشن مجزا ندارند، ایجاد وب سایت هایی که به خوبی برای نمایش موبایل طراحی شده اند، می تواند جایگزین خوبی باشد که با بودجه آنها نیز متناسب باشد. با یک جستجو می توانید وب سایت هایی را پیدا کنید که این کار را با هزینه اندکی انجام می دهند. هدف تعامل با کاربر و بهبود تجربه کاربری است که منجر به جذب مشتری می شود.


با وضعیت رونق صنعت موبایل که امروزه شاهد آن هستیم، توصیه می شود که همه کسب و کارها برای تبلیغ محصولات خود یک اپلیکیشن موبایل توسعه دهند.

در واقع، تلفن همراه رسانه ای است که تمام ارتباطات از طریق آن انجام می شود، بنابراین پیوستن به این فناوری نتایج مورد انتظار کسب و کار شما را تضمین می کند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اهمیت طراحی اپلیکیشن‌ موبایل

 این روزها همه در مورد اپلیکیشن های موبایل صحبت می کنند. از این پس به راحتی و با قطعیت می توان پیش بینی کرد که در آینده نزدیک تعداد زیادی از کسب و کارهای کوچک و بزرگ به دستگاه ها و دستگاه های تلفن همراه وابسته خواهند شد. شما نیز به این موضوع علاقه مند خواهید شد و شروع به ساخت اپلیکیشن موبایل خود خواهید کرد. شما زمان و پول زیادی را صرف آن می کنید، اما در نهایت اپلیکیشن موبایل شما آن چیزی که از ابتدا تصور می کردید نخواهد بود. اگرچه می تواند وظایف مورد نظر شما را انجام دهد، اما می بینید که هیچکس از آن استفاده نمی کند. در واقع به این معنی است که اپلیکیشن موبایل شما عملا کار نمی کند. اما اینکه نتیجه کار موفق نمی شود چه مشکلی دارد؟

در ادامه لیستی از نیاز های اولیه رو جهت ساخت اپلیکیشن عنوان میکنم : 


تعیین وظیفه و نیاز سنجی

برآورد کردن نیازهای زیر ساختی توسعه

تحقیق در بازار هدف و کسب تجربه و شناخت نیازها

ایجاد وایر فریم اولیه پروژه

نمونه سازی

طراحی رابط کاربری 

انیمیشن های گرافیکی

انتخاب معماری پیاده سازی

امکان توسعه برای ios 

آزمایش کردن

یادداشت مهم

نکته طلایی که در طول سال ها تجربه در طراحی اپلیکیشن موبایل به آن پی بردم این بود که در برقراری ارتباط با مشتریان، نه تنها باید با دقت به درخواست های آن ها گوش دهید، بلکه سعی کنید راه حل هایی ارائه دهید که ایده ها و دلایل پشت این درخواست ها را منعکس کند. برای کاربران این برنامه توضیح دهید.

 تحقیقات در مسیر طراحی اپلیکیشن

در صورت لزوم میتونید خودتون تحقیق کنید که مشتری اپلیکیشن شما دنبال چه چیزی هست. مسائل پیرامون مسیر ایجاد و طراحی اپلیکیشن موبایل چه چیزهایی میتونن باشن. وقتی با دید باز به مشتری های اون اپلیکیشن کمک کنید، اونها رو نا خودآگاه وفا دارتر میکنید. باید کاملا فعال باشید. هر چه اطلاعات بیشتری از مشتری ها دریافت کنید مسیرتون برای طراحی اپلیکیشن موفق هموارتر خواهد بود. طراحی از ایده های ذهنی و پیاده سازی بر روی کاغذ، تماس با دوستان و هم فکری با کسایی که توی این زمینه تخصص دارن میتونه نقطه شروع مناسبی برای یه حرکت قوی و حساب شده باشه.

انتشار اپلیکیشن در مارکت ها

روزی خواهد رسید که اپلیکیشن به مرحله انتشار و معرفی به کاربران میرسه. فرایند انتشار اپلیکیشن در مارکت های ایرانی و خارجی چند مرحله داره. ممکنه نیاز به چند اصلاح و ارسال مجدد باشه. بنابراین دونستن رویه ها و سیاست های مارکت های ایرانی و خارجی میتونه در زمان صرفه جویی کنه

نتیجه گیری

 

مسیری که یه اپلیکیشن موبایل طی میکنه پیچیده اس و شامل مراحل مختلفیه که تاثیر مستقیمی بر عملکرد پروژه داره.دیدیم که برای اجرای پروژهای نرم افزاری و طراحی اپلیکیشن چه مسیری رو باید طی کنیم و در نتیجه به محصول و خروجی کار دست پیدا کنیم.

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد