هر ساله روند جدیدی در طراحی اپلیکیشن موبایل معرفی می شود و به همین دلیل است که معمولاً در بین اپلیکیشن هایی که همزمان عرضه می شوند، شاهد طرح های رنگی یکسانی هستیم. اما همچنان بهترین راه برای انتخاب رنگ در طراحی اپلیکیشن پیروی از قوانینی است که در درازمدت با مشکلات پس از اجرا مواجه نشوند. زیرا که این موضوع در صنعت طراحی اپلیکیشن از اهمیت بالایی برخوردار است.

1. رنگ ها را بر اساس احساسات انتخاب کنید

 

ما رنگ های خاصی را با احساسات خاصی مرتبط می کنیم. برای اکثر مردم، رنگ آبی با اعتماد، امنیت و قابلیت اطمینان مطابقت دارد. قرمز با سرعت، انرژی و فوریت همراه است. نارنجی نشانه سرگرمی و عمل است، در حالی که زرد در خوشبینانه ترین حالت توجه را به خود جلب می کند. رنگ سیاه نشان دهنده طراحی با تکنولوژی بالا و روشن است، در حالی که رنگ صورتی رنگ های دخترانه در نظر گرفته می شود. در نهایت رنگ سبز به معنای ثروت است. اما به یاد داشته باشید که تداعی رنگ ها فرهنگی هستند. به همین دلیل است که شناخت مخاطب با انتخاب رنگ برای طراحی اپلیکیشن موبایل بسیار مهم است.

2. در مورد رنگ های مورد استفاده رقبا در فروشگاه های اپلیکیشن تحقیق کنید

 

انتخاب رنگ برای طراحی اپلیکیشن موبایل فقط مربوط به نماد برنامه نیست. با این حال، بررسی نماد برنامه در فروشگاه App یا Google Play به شما یک نقطه شروع محکم برای درک آنچه برای شما مهم است (و بالعکس) می دهد. هدف شما این است که قابل تشخیص باشید، حتی اگر مجبور باشید به یک پالت رنگ آزمایش شده و واقعی پایبند باشید. راه های مختلفی برای فراتر رفتن از ایده های طراحی اپلیکیشن دژاوو وجود دارد. یکی این است که رنگ بندی را برای بیننده آسان کنید. به عنوان مثال، به رنگ هایی با جزئیات نورومورفیک بُعد اضافه کنید.

۳.پیروی از قانون طراحی C-3

 

قانون طراحی ۳-C شامل Consistency (ثبات)، Clarity (وضوح) و Content (محتوا) می‌شود. پس هنگام انتخاب رنگ‌ها، به یاد داشته باشید که از آنها در محتوا و عملکردها استفاده کنید. به طرح‌های رنگی در دیزاین رابط‌های بصری به همراه طراحی تعاملی، طراحی سیستم و طراحی خدمات فکر کنید. الگوهای رنگی انتخاب شده را در رفتار و جریان کاربر بگنجانید. همچنین تعامل عناصر رابط و نحوه عملکرد برنامه در برند تجاری، محصول و سیستم وب سایت را در نظر بگیرید.

4. با اصول اولیه شروع کنید

 

به یاد داشته باشید که تمام سلسله مراتب رابط کاربری به رنگ های اولیه و ثانویه، سطح و پس زمینه بستگی دارد و به انتخاب رنگ شما مربوط می شود. بنابراین از رنگ ها برای ایجاد سلسله مراتب بصری از عناصر با کنتراست و تداوم بالا استفاده کنید. ساختار و مسیرهای ناوبری ایجاد کنید. اگر به موفقیت آن شک دارید، سعی کنید رنگ ها را برای طراحی اپلیکیشن موبایل به سمت مینیمالیسم انتخاب کنید. تنوع استفاده از رنگ های هایلایت را برای عملکردهای مختلف حفظ کنید. مزایای ابزارهای طراحی اپلیکیشن موبایل که امروزه در دسترس است به طراحان این امکان را می دهد تا قوانین اساسی را با کمی خلاقیت ترکیب کرده و ایده های جدیدی ارائه دهند.

جمع بندی

 

طراحی اپلیکیشن و رنگ مناسب تاثیر زیادی در کارایی آن دارد.