برآورد هزینه طراحی اپلیکیشن به عوامل مختلف و تعداد ساعات کاری بستگی دارد. هزینه طراحی یک اپلیکیشن به تعدادی از عوامل ضروری برای موفقیت اپلیکیشن بستگی دارد، از جمله مفهوم طراحی، نوع و پیچیدگی محصول و پشتیبانی پس از انتشار.بسته به نیاز پروژه، تعداد تیم طراحی ممکن است افزایش یابد. تیم طراحی متشکل از یک مدیر پروژه، یک طراح UI/UX، حداقل دو برنامه نویس و یک مهندس تضمین کیفیت است. اگر برنامه برای توسعه محتوای برنامه به زیرساخت نیاز دارد، یک توسعه دهنده محتوا نیز باید به تیم ملحق شود.

 

عوامل تاثیرگذار بر تعرفه طراحی اپلیکیشن

پیچیدگی فنی

  • تعداد دستگاه ها و سیستم عامل
  • طرح های سفارشی و انیمیشن ها
  • پیچیدگی فنی

    میلیون ها ویژگی وجود دارد که پیچیدگی فنی را به پروژه اضافه می کند. برخی از رایج ترین ویژگی ها عبارتند از: ادغام شخص ثالث (به عنوان مثال، برای پیاده سازی ویژگی های پرداخت، می توانیم خدماتی مانند Stripe یا Braintree را ادغام کنیم. افزودن قابلیت های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی به یک برنامه را می توان با فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و موارد دیگر انجام داد. API های شبکه های اجتماعی)، توسعه کنترل پنل (ابزار بسیار مفیدی که برنامه های کاربردی را در دسترس قرار می دهد، مدیریت کاربران و محتوا، مشاهده آمار و غیره)، خریدهای درون برنامه ای (انواع مختلفی از خریدهای درون برنامه ای مانند خرید وجود دارد. کالاهای مجازی با ویژگی های اضافی) و استفاده از اجزای سخت افزاری (پیدا کردن رویکرد مناسب برای هر دستگاه و بررسی نحوه ارتباط اجزای سخت افزاری مختلف با نرم افزار، هزینه توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل را افزایش می دهد).

    تعداد دستگاه ها و سیستم عامل

    هنگامی که یک اپلیکیشن iOS ساخته می شود، باید پس از هربار آپدیت، اپلیکیشن به روز رسانی شود و سازگار با نسخه های جدید عرضه شود.

    اما برای اپلیکیشن های آندروید طراحی اپلیکیشن متنوع تر است و سه عامل بر هزینه طراحی اپلیکیشن اندروید تاثیر می گذارند:

    چه تعداد دستگاه و سیستم عاملی را پشتیبانی کند. هرچه تعداد دستگاه های مورد پشتیبانی اپلیکیشن بیشتر باشد، به دلیل زمان صرف شده برای تطبیق اپلیکیشن روی اندازه های مختلف صفحه نمایش، مشخصات سخت افزاری و تست برنامه، قیمت طراحی اپلیکیشن نیز بیشتر خواهد شد.
    دستگاه های خاص برای یک بازار مشخص با توجه به تقسیم بازار اندروید ممکن است هزینه ساخت اپلیکیشن اندروید از قیمت ساخت اپلیکیشن iOS فراتر رود.

    طرح های سفارشی و انیمیشن ها

    رابط کاربری سفارشی برای پیاده سازی بسیار پیچیده است، بنابراین هزینه بالاتر از قیمت طراحی با اجزای استاندارد خواهد بود. شما می توانید برای پایین تربردن هزینه طراحی طرح ها و انیمیشن های استاندارد را انتخاب کنید.

    با توجه به نکاتی که مطرح می شود، می توان ساخت یک اپلیکیشن را قیمت گذاری کرد. بسیاری از شرکت های ساخت اپلیکیشن برای اپلیکیشن ها با کاربری مختلف مبالغ متفاوتی هم می گیرند.