این روزها همه در مورد اپلیکیشن های موبایل صحبت می کنند. از این پس به راحتی و با قطعیت می توان پیش بینی کرد که در آینده نزدیک تعداد زیادی از کسب و کارهای کوچک و بزرگ به دستگاه ها و دستگاه های تلفن همراه وابسته خواهند شد. شما نیز به این موضوع علاقه مند خواهید شد و شروع به ساخت اپلیکیشن موبایل خود خواهید کرد. شما زمان و پول زیادی را صرف آن می کنید، اما در نهایت اپلیکیشن موبایل شما آن چیزی که از ابتدا تصور می کردید نخواهد بود. اگرچه می تواند وظایف مورد نظر شما را انجام دهد، اما می بینید که هیچکس از آن استفاده نمی کند. در واقع به این معنی است که اپلیکیشن موبایل شما عملا کار نمی کند. اما اینکه نتیجه کار موفق نمی شود چه مشکلی دارد؟

در ادامه لیستی از نیاز های اولیه رو جهت ساخت اپلیکیشن عنوان میکنم : 


تعیین وظیفه و نیاز سنجی

برآورد کردن نیازهای زیر ساختی توسعه

تحقیق در بازار هدف و کسب تجربه و شناخت نیازها

ایجاد وایر فریم اولیه پروژه

نمونه سازی

طراحی رابط کاربری 

انیمیشن های گرافیکی

انتخاب معماری پیاده سازی

امکان توسعه برای ios 

آزمایش کردن

یادداشت مهم

نکته طلایی که در طول سال ها تجربه در طراحی اپلیکیشن موبایل به آن پی بردم این بود که در برقراری ارتباط با مشتریان، نه تنها باید با دقت به درخواست های آن ها گوش دهید، بلکه سعی کنید راه حل هایی ارائه دهید که ایده ها و دلایل پشت این درخواست ها را منعکس کند. برای کاربران این برنامه توضیح دهید.

 تحقیقات در مسیر طراحی اپلیکیشن

در صورت لزوم میتونید خودتون تحقیق کنید که مشتری اپلیکیشن شما دنبال چه چیزی هست. مسائل پیرامون مسیر ایجاد و طراحی اپلیکیشن موبایل چه چیزهایی میتونن باشن. وقتی با دید باز به مشتری های اون اپلیکیشن کمک کنید، اونها رو نا خودآگاه وفا دارتر میکنید. باید کاملا فعال باشید. هر چه اطلاعات بیشتری از مشتری ها دریافت کنید مسیرتون برای طراحی اپلیکیشن موفق هموارتر خواهد بود. طراحی از ایده های ذهنی و پیاده سازی بر روی کاغذ، تماس با دوستان و هم فکری با کسایی که توی این زمینه تخصص دارن میتونه نقطه شروع مناسبی برای یه حرکت قوی و حساب شده باشه.

انتشار اپلیکیشن در مارکت ها

روزی خواهد رسید که اپلیکیشن به مرحله انتشار و معرفی به کاربران میرسه. فرایند انتشار اپلیکیشن در مارکت های ایرانی و خارجی چند مرحله داره. ممکنه نیاز به چند اصلاح و ارسال مجدد باشه. بنابراین دونستن رویه ها و سیاست های مارکت های ایرانی و خارجی میتونه در زمان صرفه جویی کنه

نتیجه گیری

 

مسیری که یه اپلیکیشن موبایل طی میکنه پیچیده اس و شامل مراحل مختلفیه که تاثیر مستقیمی بر عملکرد پروژه داره.دیدیم که برای اجرای پروژهای نرم افزاری و طراحی اپلیکیشن چه مسیری رو باید طی کنیم و در نتیجه به محصول و خروجی کار دست پیدا کنیم.