تا اینجا با مزایای وب سایت ها در مقابل اپلیکیشن ها آشنا شدیم. حال قصد داریم به طور مفصل در رابطه با مزیت ها و معایب نرم افزارهای موبایلی با یک دیگر به بحث بنشینیم.

مزایای طراحی اپلیکیشن

1 . وجود اپلیکیشن بر روی تلفن همراه افراد را به بازدید از آن ترغیب می کند. در نتیجه کاربران به طور مداوم به اپ شما سر می زنند و از محصولات و خدمات جدید بازدید می کنند.

2 . طراحی اپلیکیشن مناسب کسب و کارهایی است که تعامل بالا با کاربر دارد. به طور مثال فروشگاه های اینترنتی می توانند با ارائه محصولاتشان در بستر اپ، مشتریان را به خرید آن ها تشویق کنند.

3 . صرفه جویی در وقت مزیت دیگری است که اپلیکیشن برای کاربران در پی دارد. به عنوان مثال امروزه اپ های فروشگاهی جایگاه ویژه ای میان جامعه به دست آورده اند، به گونه ای که اغلب افراد خریدها و مایحتاج خود را با استفاده از چند کلیلک بر تلفن همراهشان تهیه می کنند.

4 . اپلیکیشن می تواند در برندسازی کسب و کارها به طور موفق تاثیر گذار باشد. شما از طریق اپ مخصوص خود با کاربران ارتباط برقرار می کنید و می توانید در هزینه های تبلیغاتی بیزینستان صرفه جویی نمایید.

5 . اگر بیزینس شما به گونه ای است که کاربر برای دریافت خدمات از آن باید محاسباتی را انجام دهد، اپلیکیشن می تواند انتخابی فوق العاده باشد.

6 . گاهی ارائه خدمات به کاربران در گرو دریافت اطلاعاتی از آن ها می باشد. اپلیکیشن این امکان را فراهم می آورد که به منابع موبایل از جمله پیامک، لیست مخاطبان، GPS، دوربین و … دسترسی وجود داشته باشد. به این طریق می توان سریع تر و راحت تر به اطلاعات مورد نیاز دست یافته و تجربه بهتری برای کاربر رقم زد.

7 . اپلیکیشن می تواند به دو صورت آنلاین و یا آفلاین طراحی شود. اپ های آفلاین قادر هستند در زمان عدم اتصال به اینترنت هم خدمات مورد نیاز کاربر را فراهم آورند.

معایب طراحی اپلیکیشن

1 . مهم ترین دغدغه صاحبان بیزینس، فضای مورد نیاز برای ارائه اپلیکیشن می باشد. به بیان ساده تر برای دریافت و دانلود نرم افزار موبایلی باید به سراغ بازارهای اپلیکیشن هر سیستم عامل موبایلی مراجعه نمود. این برنامه ها معمولا هزینه ای بابت ارائه فضا به اپلیکیشن از صاحبان کسب و کارها دریافت می کنند.

2 . مسئله دیگر فضای رم مورد نیاز برای نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه کاربر است. پیشرفت تکنولوژی موجب افزایش کیفیت تصاویر، ویدئو ها و … شده است که در پی آن فرد به فضای بیشتری برای ذخیره اطلاعات نیاز دارد. تلفن همراه اما فضایی محدود برای ذخیره سازی در اختیار کاربران می گذارد. از این رو افراد نمی توانند تعداد زیادی اپلیکیشن بر روی رم گوشی موبایل خود نصب کنند. تا با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی مواجه نگردند.

3 . هزینه طراحی و توسعه اپلیکیشن مطابق با سیستم عامل های مختلف برای صاحبان کسب و کار اغلب مشکلاتی به همراه دارد. ضمن این که این برنامه ها باید به طور مداوم به روز رسانی شوند تا همگام با پیشرفت تکنولوژی قدم برداشته و افت سرعت و امنیت پیدا نکنند.