در میان استارت‌آپ‌ها، آن‌هایی که مستقیم یا غیرمستقیم با معماری مرتبط هستند در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته‌اند. بیشتر فعالیت‌های آغاز شده در این دسته در زمینه‌های خرید، فروش، رهن و اجاره است که عموماً در قالب طرح‌های نیازمندی‌ها دسته‌بندی می‌شوند. برخی از این استارت آپ ها که در قالب طراحی اپلیکیشن به کاربران خدمات ارائه می کنند، مختص املاک و مستغلات مانند ساختمان، زمین، آپارتمان، ادارات، مغازه ها و مواردی از این دست هستند و می توان آنها را به طور خاص به عنوان استارت آپ های ساختمانی یا املاک نامید. اما در Others، ساختمان ها، تنها یکی از طبقه بندی های موجود است.

گسترش استارت آپ های ساختمانی، فعالیت های آنها را از خرید و فروش و اجاره ملک تا مصالح ساختمانی، طراحی ساختمان و قیمت گذاری املاک گسترش داده است. در همین حال، فرصت ها و تبلیغات جدید برای شرکت های نوپا شامل نقش در املاک و مستغلات در زمینه هایی مانند شناسایی خانه های خالی، شرکت های اجاره حرفه ای و نصب الکترونیک در مورد ساختمان ها، راه هایی برای تسهیل اتصالات فرآیند ساخت و ساز است. ، مسائل حقوقی مربوط به مذاکرات مسکن و ... برقرار شده است.

در حال حاضر ده ها شرکت نوپا در بخش ساخت و ساز اعم از قبل، حین و پس از ساخت در سراسر کشور در حال فعالیت هستند که اکثر آنها استارت آپ ها و اپلیکیشن های املاک و منازل یا در مورد آنها هستند. از آنجایی که پرداختن به تمامی استارتاپ‌ها در این مقاله در این مقاله غیرممکن است، برخی از استارت‌آپ‌های شناخته شده که تنها در بخش خرید، فروش، اجاره ملک فعال و موثر هستند، معرفی، مقایسه و بررسی شده‌اند. برای طراحی اپلیکیشن املاک می توانید با شرکت نرم افزاری ویرا همکاری کنید.

نرم افزار دیوار

اگرچه دیوار یک اپلیکیشن آنلاین است، اما بیشترین محبوبیت خود را مدیون تبلیغات املاک و جستجوهای ملک است. شاید خیلی ها حسام ارمندی و رضا محمدی کارآفرینان ایرانی را نشناسند، اما از دیواری که ثمره تخیل و تخیل آنهاست و در سال 1371 تاسیس شد و توسط شرکت آق پردازان هوشمند ثبت اختراع خود را به ثبت رساند، باخبرند. دیوار اکنون به یک شریک پیشرو و مشاور قابل اعتماد برای مصرف کنندگانی تبدیل شده است که نیازهای آنلاین را برآورده می کنند و مایل به خرید و فروش محصولات جدید و دست دوم هستند. این وب سایت در توییتر خود را "بزرگترین پلتفرم خرید و فروش زنده" توصیف کرده است.

به گفته مسئولان Dewar در ابتدای سال 1998، این اپلیکیشن بیش از 23 میلیون کاربر دارد و حدود 380 هزار شرکت از خدمات این پلتفرم استفاده می کنند. محبوبیت استارتاپ Dewar در هفت سال گذشته افزایش یافته است و همه افراد، چه یک فرد عادی یا یک شرکت املاک، می توانند مشخصات ملک خود را برای خرید، فروش و اجاره از طریق تبلیغات رایگان Dewar وارد کنند. گسترش تبلیغات املاک دیوار در مناطق مختلف از جمله شهرستان ها و شهرستان ها بر موفقیت وی افزوده است.

تأثیر شروع دیوار در صنعت ساختمان به جایی رسیده است که اغلب در بازار مسکن و افزایش شدید قیمت املاک و مستغلات در بحبوحه افزایش قیمت میلگرد و تیرآهن در سال های اخیر از جمله امسال (99) جو نامطمئن در بازار مسکن وجود دارد. به قیمت های کاذب و سود سوداگران از آگهی های خود لذا دستور توقف تبلیغات قیمت، خرید و فروش و اجاره ملک از سوی مراجع قضایی برای این وب سایت و املاک و برخی اپلیکیشن های تاثیرگذار مسکن صادر و «قیمت های مصوب» جایگزین آن ها شد. . اپ وال همچنین اعلام کرد که تغییرات قابل توجهی در پلتفرم خود ایجاد کرده و قوانین سختگیرانه‌تری را برای تأیید صحت آگهی‌دهنده در نظر گرفته است تا از دست اخلالگران بازار مسکن بکاهد. از نظر کاربری، گستردگی و اثربخشی تبلیغات دیواری در بازار املاک، اگرچه مختص صنعت ساختمان نیست، اما یکی از موثرترین و قدرتمندترین استارت آپ های مرتبط با صنعت ساختمان است.

اپلیکیشن شیپور

شیپور که در مرداد 1392 با موضوعات و نیازهای آنلاین راه اندازی شد، یکی از رقبای اصلی شرکت Devar است و به عنوان شرکت تجارت اهورا نت ثبت شده است. به گفته مسئولان شیپور، این استارت آپ «خرید و فروش خودرو، املاک، آپارتمان، تلفن همراه، تبلت، لوازم خانگی، لوازم دست دوم، مشاغل و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید دارد!» کار کنید. املاک و مستغلات جایگاه برجسته ای در شبکه خدمات سانگکاکالا دارد و هدف اصلی آن ارتباط مستقیم بین خریداران و فروشندگان است. با نوشتن آگهی رایگان خرید، فروش، اجاره و اجاره در نقاط مختلف کشور، شیپور و دوار رقابت قوی دارند و همچنین رنگ قرمز متمایز در اپلیکیشن Dewar و رنگ آبی در اپلیکیشن شیپور با رقابت بین این دو. . دو استارتاپ برای نیازها، به ویژه املاک و مستغلات، ما را به یاد رقابت می اندازند. باشگاه های فوتبال پایتخت، پرسپولیس و استقلال هستند که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند، با این تفاوت که برخی از کاربران آنها استفاده از خدمات هر دو اپلیکیشن را با هم توصیه می کنند.

با این حال، علیرغم تبلیغات گسترده تلویزیونی و محیطی ترامپ با تاکید بر واژه "معامله شیرین"، گزارش فصلی تابستان 1998 نشان داد که چگونه دیوار در حال رشد است و ترامپ در تبلیغات املاک و مستغلات کاهش یافته است. بررسی راه اندازی مالک رادار در مورد آگهی های بازار املاک، از جمله آگهی های املاک در پلتفرم های Devar، Shipur و غیره، نشان داد که در طول تابستان وب سایت Devar بیش از 67 درصد از بازار آنلاین تبلیغات املاک را در اختیار داشته و Shipur از یک کاهش یافته است.

اپلیکیشن آی هوم

iHome یک سیستم جستجوی ملک با اطلاعاتی مانند موقعیت شهر و خدمات حمل و نقل عمومی است. این استارت آپ در سال 1373 توسط محمدحسین رفعت نژاد تاسیس شد. آی هوم که خود را «جامع ترین وب سایت املاک کشور» می نامد، این شعار را برای آژانس ها و مشاوران املاک انتخاب کرده است: «با طراحی متنوع آی هوم به مشتریان منحصر به فرد و متنوع برسید.» در کنار تعداد زیاد. در معرفی اپلیکیشن iHome برای نصب تلفن همراه آمده است که این نرم افزار شما را به کامل ترین بانک فایل های املاک کشور و شرکت های فعال متصل می کند. با این حال، استارت آپ آی هوم از نظر کیفیت، خدمات جامع و منابع انسانی با دو چالش عمده زیر روبرو بوده است:

اول از همه، اگرچه آی‌هوم لقب جامع‌ترین وب‌سایت و پلتفرم املاک کشور را به خود اختصاص داده است، اما بررسی وب‌سایت و خدمات آن نشان می‌دهد که بیشتر فعالیت‌های آی‌هوم محدود به تهران و استان البرز است. گاهی اوقات جستجوی ملک در شهرهای دیگر ذکر شده در وب سایت بیهوده است!

ثانیاً، طبق بیانیه‌های مطبوعاتی، در اواخر فوریه 2018، شرکت نوپا iHome چندین کارمند خود را اخراج کرد که دومین اخراج در دو ماه گذشته بود. رفعت نژاد، مدیرعامل سابق این استارت آپ از این وضعیت راضی نیست و می گوید کمتر از 40 نفر در ظرفیت این استارت آپ باقی مانده اند. ظاهرا iHome قبلاً حدود 170 کارمند داشت. علیرضا نصری، مدیرعامل آی‌هوم، اعلام کرد که در پی انتشار اخباری مبنی بر جابجایی بزرگ پرسنل این شرکت، آی‌هوم به‌عنوان یکی از واحدهای موفق هلدینگ هزار دوستان با سرمایه‌گذاری دیوار، رسما جابه‌جا شد. به گفته وی، حدود 70 نفر از تیم عملیات و فروش فعال جابجا شده اند و تعداد کارکنان فعلی حدود 80 نفر است. از دیدگاه مدیر عامل فعلی، تمرکز آینده روی آن مواردی که بخشی از آن تدوین شده، ویژگی های جدیدی با هدف بهبود آنلاین خواهد بود. تبلیغات املاک و مستغلات در پلتفرم های iHome و Wall. این ویژگی با تمایز بین تبلیغاتی که تصاویر و اطلاعات آنها دقیق و کامل است، هزینه واقعی بازدید از اتاق ها را کاهش می دهد و فرآیند انتخاب و مقایسه را ساده می کند. بر این اساس سال گذشته دوار و آی هوم ادغام شدند تا با حفظ برندهای مجزا، تجارت املاک را شکل دهند.

اپلیکیشن آلونک

الونک یک پلتفرم شبکه است که در سال 1995 توسط میلاد بازدار و علیرضا اشکان با هدف برگزاری رویدادهای جداگانه برای مشاوران املاک، مدیران املاک و متقاضیان ملک تاسیس شد. در جریان راه اندازی این طرح، اعلام شد که بیش از 15000 مشاور و 1300 بنگاه املاک با این طرح همکاری دارند. این استارت آپ شعار «لطفا خانه داشته باشید» را انتخاب کرده و در وب سایت خود الونک را به عنوان یک پلتفرم قابل اعتماد و پیشرو در بازار املاک معرفی کرده است و هدف آن این است که مردم بتوانند «اگر بهتر است» به خانه بازگردند و با هم مرتبط شوند. با پروژه بهترین مشاور املاک است. آلونک همچنین دلیل فعالیت به عنوان یک شرکت نوآور را ایجاد شفافیت بیشتر و ایجاد اعتماد در بازار املاک عنوان کرده است. به گفته مدیریت این وب سایت، استارتاپ آلونک با آموزش مشاوران املاک و سنجش عملکرد و کیفیت خدمات و مشاهده نظرات کاربران در مورد آن، حرفه ای ترین کارشناسان را به کاربران ارائه می دهد. علاوه بر این، آلونک با استفاده از تکنیک های داده کاوی برای تحلیل بخش های مختلف بازار مسکن و ارائه گزارش های فصلی و سالانه و ارائه اطلاعات شهری و فرهنگی مناطق مختلف به کاربران، فرآیند تصمیم گیری ضعیف شده است.

رقابت شدید آلونک که از حمایت مشاوران املاک برخوردار بود و دیوار باعث شد حسام عقبایی، رئیس وقت گروه مشاوران املاک، در آذرماه 95 اعلام کند که درخواست دیوار برای برکناری مشاوران املاک را با حفاظت منحل خواهد کرد. تجارت او.! حرف هایی که او حالا، چهار سال بعد، گفت، حرفی بیش نبود. به گفته وی، در پاییز چهار سال پیش، 12 هزار دفتر مشاور املاک در شهر تهران وجود داشت که آگهی های خود را روی دیوارها گم کرده بودند، زیرا نیازی به صدور سطح میانی حذف شده در املاک نداشتند. عقبایی از الونک دفاع کرد و گفت که رویداد اصلی رویکردی است که نرم افزار الونک اتخاذ کرده است زیرا مشاوران املاک را هدف قرار داده است.

بعد از کلی کشمکش بالاخره در مهرماه 97 خبر ادغام استارت آپ آلونک به عنوان گروهی با قدرت بازار در مشاوره املاک و شیپور، استارت آپی با قدرت در نیازهای آنلاین به ویژه متقاضیان املاک منتشر شد. منتشر شده. با توسعه بازارهای رقبا در این بخش با آنها رقابت کنید.