زمانی که تنها منبع آگاهی مردم از اتفاقات جامعه و جهان روزنامه های کاغذی بود، اما با آمدن تلویزیون و برنامه های خبری آن، استفاده از روزنامه کم رنگ شد. در همه اعصار، تفاوت های مهمی با چند سال گذشته ایجاد کرده است.

اگرچه شکل سنتی اخبار و برنامه های خبری و روزنامه های کاغذی همچنان خود را حفظ کرده و طرفداران خود را دارد، اما شاید این ابزارها برای کسانی که در حال حاضر نیاز به رصد اخبار دارند چندان کارآمد نباشد.

امروزه طراحی اپلیکیشن خبری بی شماری برای گوشی های هوشمند وجود دارد که می توانند به سرعت شما را از آخرین اخبار مورد علاقه خود مطلع کنند. اما اپلیکیشن های خبری زیادی در مارکت های اندروید و آی او اس وجود دارد که در صورت تمایل می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. قطعا کار آسانی ندارید. در ادامه این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین اپلیکیشن های خبری اندروید و iOS را به شما معرفی کنیم که می توانید با توجه به نیاز خود از آنها استفاده کنید.

1 . اپل نیوز

اپلیکیشن اپل نیوز به صورت پیش فرض بر روی تمامی آیفون های این شرکت نصب شده است تا کاربران را از آخرین اخبار روز دنیا مطلع کند. این برنامه بیشتر بر روی تصاویر و ویدیوها با سرعت بارگذاری سریع و با منابع خبری مهم مانند نیویورک تایمز و نشنال جئوگرافیک تمرکز می کند. همکاری می کند. همچنین کاربران این اپلیکیشن می توانند اخبار طبقه بندی شده بر اساس موضوعات مورد علاقه خود را دریافت کنند.

2 . گوگل نیوز

اپلیکیشن Google News که جایگزین اپلیکیشن Play Newsstand در گوشی های اندرویدی شده است، می تواند گزینه ای عالی برای نظارت بر اخبار گوشی اندرویدی و حتی آیفون شما باشد. گوگل اخبار را از تمام منابع خبری جهان جمع آوری می کند و می توانید نشریات و وب سایت ها را پیدا کنید. موارد دلخواه خود را در این برنامه پیدا کنید.

با استفاده از Google News می توانید یک برنامه خبری روزانه برای خود ایجاد کنید تا به صورت خلاصه از مهم ترین اخبار جهان و اخبار مورد علاقه خود مطلع شوید. می توانید اخبار مورد علاقه خود را در این برنامه ذخیره یا دانلود کنید تا در زمان دیگری از آن استفاده کنید. بخوانش. به گفته گوگل، این اپلیکیشن از یک سیستم توصیه برای شخصی سازی اخبار مورد علاقه کاربران استفاده می کند.

به طور کلی اپلیکیشن گوگل نیوز می تواند گزینه بسیار خوبی برای کاربران ایرانی برای مطالعه و پیگیری اخبار و سایت ها و نشریات خبری باشد که به راحتی می توانید با آنها کار کنید.

3 . نیوز ریپابلیک

اپلیکیشن News Republic می تواند مجموعه ای از اخبار و مطالب رسانه های مختلف دنیا (بیش از ده هزار منبع مختلف) را در یک مکان جمع آوری و نمایش دهد. شما می توانید اخبار را در این برنامه سفارشی کنید تا فقط اخبار و محتوا نمایش داده شود. مورد علاقه خود را دانلود و بخوانید. این اپلیکیشن با رابط کاربری ساده و راحت قابل استفاده در اندروید و iOS است.

4 . فیدلی

Feedly بهترین گزینه برای کاربرانی است که می خواهند اخبار و مطالب را از فیدهای خبری سایت های مورد علاقه خود دریافت کنند. با پایان یافتن برنامه Google Reader، اکنون کاربران مشتاق می توانند به جای آن از Feedly استفاده کنند.

با استفاده از Feedly، می توانید موضوعات و مطالب خود را دسته بندی کنید یا آنها را برای مطالعه بعدی نشانک گذاری کنید. با استفاده از Feedly دیگر نیازی به مراجعه به بولتن های خبری یا سایت های خبری مختلف برای دریافت اخبار ندارید و به راحتی می توانید با استفاده از فید این سایت ها تمامی اخبار و مطالب آن ها را یک جا دریافت کنید.

Feedly دارای طراحی ساده با ویژگی های شخصی سازی خوب است که به شما کمک می کند اخبار و مطالب سایت های مختلف را بر اساس علایق و نیازهای خود بخوانید. می توانید feedly را برای اندروید و iOS و همچنین پسوند آن دانلود کنید. همچنین می توانید مرورگرهای کروم و فایرفاکس داشته باشید.

5 . فلیپ بورد

Flipboard تجربه جدیدی از خواندن اخبار و مقالات در گوشی خود را به شما ارائه می دهد. با ورود به این اپلیکیشن از شما خواسته می شود تا موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا مطالب مرتبط با آن موضوعات برای شما نمایش داده شود. البته در این قسمت مطالب و اخبار به زبان انگلیسی نمایش داده می شود.

به راحتی می توانید سایت های فارسی را به Flipboard اضافه کنید. برای این کار کافی است به منوی کناری اپلیکیشن رفته و از آنجا سایت مورد علاقه خود را جستجو کنید. شما می توانید پس از یافتن rss سایت مورد نظر آن را به صفحه اول مجله فلیپ بورد خود اضافه کنید.

6 . نیوز 360

این برنامه در کنار Flipboard یکی از معروف ترین اپلیکیشن های جمع آوری و مطالعه اخبار و مقالات می باشد. این برنامه به شما امکان می دهد موضوعات مورد علاقه خود را جستجو کرده و آنها را به برنامه اضافه کنید. می توانید از برنامه اتصال به شبکه های اجتماعی دیگر مانند Facebook، Twitter یا به برنامه های Pocket یا Evernote استفاده کنید.